Avatar

Ne-am strâns ca de fiecare dată la un semn parcă, mânați de adrenalina (ușor cerebrala nu brută)de dorul de colectivul nostru, de socializarea cu care suntem deja familiari și care ne lipsesc în timpul celor câteva luni care se scurg între ediții...

În fața pensiunii Carpatica - din pitoreasca Nucșoară sunt parcate în șir indian bijuteriile IRD, culori diferite, motorizări diferite, dar toate aceeași marcă DUSTER!

 

Între 23 - 26 Ianuarie 2020 se desfășura ediția cu numărul 1 din 2020, în primă fază ce mai putea fi atât de wow, eram relaxați și misunam prin fata pensiunii, soarele era cu noi și caldura lui, deși timida pentru Gerar, ne accelera dorința de aventură și de "împreună"...

Am fost treziți din visare de Mary (membru staff) cu o portavoce care anunta o zi cel puțin memorabilă...

Atelier off road atent monitorizat pe un traseu marcat anterior și verificat de piloții Dacia (și ei membri ai staff-ului organizatoric IRD). Ne-am aliniat în șir indian și conduși de George Catrina (liderul și coordonatorul IRD) ne-am îndreptat către "poligonul" off road pe care îl puteți admira în sesiunile video de pe pagina noastră oficiala de Facebook.

Aici... Surpriză! Toată lumea a coborât și a urcat, toate mașinile s-au comportat impecabil într-un manage ce semana a echilibristica... Panta abrupta - 29 grade, oprește, încarcă, tureaza cu putere și când sa zici hop ești în vârf, viraj stânga și cobori pe coama unei movile de vreo 5-10 metri înălțime, urmează traseu printre jaloanele așezate cu grija de vestele verzi ale clubului.

     

La fiecare pas un membru al echipei de organizare, ghida, supraveghea și organiza metru cu metru traseul. Am accelerat bineînțeles, am fost cu doua sau trei roti în aer la saritura peste un damb așezat de Dumnezeu spre finalul traseului pt amuzamentul și adrenalina participanților, cu imortalizarile desprinse parca din reviste auto de off road. Nimeni nu s-a uitat la ceas...

Eram într-o transa greu de descris în cuvinte... Eram uimiți de propriile noastre mașini... Nu le cunosteam într-adevăr potențialul (și fie vorba între noi nici acum nu le știm integral).

Smulși cu greu din peisaj de senzația de foame cruntă am făcut o mica pauza de delicii culinare specifice zonei la Pensiunea Carpatica acolo unde este punctul zero de întâlnire și de magie, unde oameni ca noi se întâlnesc, se cunosc și nu se mai uita niciodată... pentru ca DUSTER! în scurta vreme innapoi la poligon, același traseu dar parcurs invers (mai dificil, mai provocator) parca nici nu fusesem jumătate de zi tot acolo, parcă era alta planșă, a altui pictor...

Din nou încărcări, turații, coborâri, mers în echilibru, doua roti, trei roti, urcari în care vedeam doar cerul... Seara s-a lăsat și o data cu ea și frigul care ne-a adus aminte ca undeva în sat, un foc s-a aprins și mâncarea este gata!

 

Am mâncat, am ras, am socializat în limba noastră și în engleza (pt ca pasiunea Duster s-a întins în toată Europa și nu numai) deoarece clubului nostru I s-a alăturat un cuplu de bulgari din Sofia, rămași și ei cu gura căscată de cum ne distram noi și de cum arata mașina noastră preferata pe colinele și forestiere Fagarasilor.

     

In ultima zi de IRD dar prima din viata noastră de piloți de încercări dificile, frumoase, memorabile, imortalizate, curajoase și ambițioase, am refăcut șirul bine-stiut acum de toți membrii clubului și am început urcarea pe traseul Nucșoara - Bradet - Valsan pana la stână și cabana Oticu.


Am plecat cu soarele în spate, am ridicat praful la rang de ceata pe Valea Valsanului, am urcat pe forestiere urmând șleaurile săpate de tractoare și de mașinile de lemne, am traversat bucăți de padure unde in afara de pădurari nici un om nu se avântă, am urcat și am urcat, am trecut de pe un munte pe altul, acolo unde drumul nu a mai vrut cu noi, am ales pantele abrupte pline de iarba și fără copaci (peste 1500 m altitudine) și am ajuns la zăpadă...dar credeți ca zăpada s-a topit sa trecem noi?

Nu! Am străpuns-o cu rotile ne-am dezactivat și activat HDC-ul, am atins pe alocuri 4000-5000 rpm, și-am urcat acolo unde vulturii se-avanta, acolo unde vor sa urce SUV-uri cu renume dar nu pot toate, acolo unde DUSTER trage cel mai bine aer alpin în filtre! Acolo mașina noastră special dotata s-a oprit și grătarele au început sa sfârâie iar ceaunele sa clocotească.

Nu am urcat sa distrugem mediul ci sa marcam piscurile de la cota 1900. În urma noastră nu a rămas decât zăpada(fără urme de poluare) afânată de un soi de pluguri fără senile, fără lanțuri, fără cauciucuri AT... unele și fără 4x4 doar cu 4x2 neîmpotmolite, netractate, fără eforturi mari și fără motoare fierte căci ne cunoaște râul, ramul, sleaul, coasta și ne e prieten numai nouă, pentru restul exista chingi și troliu dar noi suntem DUSTER și asta spune multe, o poveste pe care o respecta Europa și care este scrisa românește știți voi...pe arborele cotit...

 

Un text de : Andreea Dragomir

Urmatoarea editie este anuntata in perioada 29 mai - 1 iunie 2020

https://www.facebook.com/events/2623739614520478/

Va invitam sa urmariti si montajele video realizate atat de organizatori cat si de cativa participanti :

https://www.facebook.com/Club.Duster.Romania/videos/1324030231114745/

https://www.facebook.com/Club.Duster.Romania/videos/2855256524541984/

https://www.facebook.com/Club.Duster.Romania/videos/860229847770176/

Sursa : https://www.facebook.com/Club.Duster.Romania/